Залежно від типу наявного мотоцикла, а також характеру та частоти його використання знос мотошини може бути різним. Тому при оцінці стану мотогуми завжди враховуйте ті деталі, знос яких найбільший. Варто знати, що здебільшого ступінь зносу посередині більший, ніж з боків покришок.
За регламентом мінімальна висота протектора становить 1,6 мм. Однак рекомендується замінити шини, коли рівень гуми впаде до 2 мм. Значення (1,6 мм) відзначено на мотошині так званою точкою TWI, ці невеликі поперечини, добре видно в окремих канавках протектора. Трохи складніше власникам моделей, у яких не надто багато вирізів у центральній частині протектора. Тоді зношування мотоциклетних шин визначити набагато складніше, а самі точки TWI слід шукати з боків. В обох випадках, коли поверхня мотошини дорівнює точці TWI, власник має замінити гуму на нову.
Як зекономити на заміні шин для мотоцикла?
Для цього потрібно знати причини зносу покришок і вплинути на ті фактори, які прискорюють його і зменшують термін безпечної експлуатації.
Зношування мотошин часто є результатом занадто високої швидкості, з якої рухається транспорт. Проте чинників, які впливають цей процес, набагато більше. Стан покришок багато в чому відповідає за безпеку, саме тому так важливо з особливою увагою ставитися до всіх, навіть найменших тривожних сигналів.
Варто пам’ятати, що мотоциклетна гума відрізняється меншою зносостійкістю в порівнянні з автомобільними шинами, тому на одному комплекті ми будемо мати набагато менший пробіг, ніж звикли за кермом автівки. Термін служби такого типу шин оцінюється приблизно 15 000 км. Буває, проте, що, проїхавши лише кілька тисяч кілометрів, можна побачити нерівномірне зношування покришок. Це явище також трапляється в автомобілі з неефективною ходовою частиною. Це також трапляється із власниками мотоциклів, які систематично не перевіряють тиск у шинах. Тому треба відзначити, що регулярне обстеження стану гуми, дозволяє подовжити її експлуатацію. Адже навіть найменше її пошкодження може призвести до перекидання мотоцикла і, як наслідок, небезпечних пригод.
Що впливає на зношування шин для мотоциклів?
- Швидкість руху;
- Стиль водіння та навички;
- Тип поверхні;
- Вік мотоцикла;
- Занадто велика вага мотоцикла з вантажем;
- Рік випуску шин та спосіб їх зберігання.
Знос мотоциклетних шин — проблема, яка зачіпає власників як мотоциклів, так і скутерів. Динамічне водіння, а також різке прискорення та гальмування можуть призвести до швидшого стирання протектора. Виробники шин рекомендують знизити середню швидкість, з якою ми пересуваємось, зі 120 до 100 км/год. Така практика підвищує термін служби гуми в середньому на 30%. Рік випуску та умови зберігання також впливають на зношування мотоциклетних шин. Зберігати їх важливо в закритому приміщенні, краще в гаражі або підвалі, якомога далі від прямих сонячних променів. Також важливо не залишати мотошини на вулиці через низькі температури, особливо в осінньо-зимовий сезон. Мотошини, що правильно зберігаються, прослужать вам до 5-6 сезонів. Тому варто подбати про потрібне місце для зберігання.
Стиль та навички водіння — інші фактори, що сприяють передчасному «старінню» мотоциклетних шин. Може статися так, що протектор сильно зношений з одного боку, а з іншого його глибина відповідає обмеженням. Також варто мати на увазі тип поверхні, якою ми їдемо. Зазвичай цьому не надають великого значення, але пам’ятайте, що при їзді особливо гравійними дорогами знос мотошин буде на 30% більше, ніж при їзді асфальтом.